پرفروش ترین ها

پر فروش ترین کتاب های توسعه فردی

امروزه اغلب افراد با طرز فکری مثبت و سازنده به دنبال رشد و توسعه خود در سطح فردی و اجتماعی زندگی هستند و می‌توان این را از نیازهای اساسی موفقیت و پیشروی در جامعه امروزی دانست؛لذا بی‌توجهی به این مورد می‌تواند سبب عدم پیشرفت و ناتوانی در ابعاد مختلف زندگی شود؛ به این منظور می‌توان از راهکارهای مختلفی جهت رشد و توسعه فردی استفاده کرد.

کلاس‌های تمرین عملی، راهکارهای تئوری، نشست و برخاست و پیروی از سبک زندگی افراد موفق برخی از این موارد هستند که احتمال دارد برای عموم افراد قابل دسترسی نباشد؛ به همین منظور مطالعه بهترین راهکار عمومی برای توسعه فردی تمامی افرادی است که قصد دارند در این جهت رشد مثبتو بلامانعی از جوانب محدودیت مکانی،زمانی، صرف انرژی و هزینه داشته باشند.

معرفی کتاب هفت عادت مردمان موثر

افراد علاقمند به موضوع توسعه فردی و حتی سایر افراد نیز حداقل با نام این اثر معروف آشنایی دارند؛ چرا‌ که کتاب (هفت عادت مردمان موثر) به نویسندگی «استیون کاوی» در لیست پرفروش‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌های تاریخ در حوزه خود یاری بوده؛ و استیون هفت عادت اصلی مردمان موفقی که در دوره او حضور داشته‌اند را اغلب با مصاحبه مستقیم و گفت و شنود با آن‌ها جمع آوری و ارائه می‌کند.

پیشنهاد این کتاب جهت رشد و پیشرفت مخاطب در زندگی فردی و اجتماعی همیشه موثر خواهد بود؛ چرا که طی تمام سالیانگذشته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آموزشی در زمینه موفقیت قرار گرفته و شناخت سبک زندگی،یادگیری، تمرین و تکرار عادات افراد موفق می‌تواند در طی کردن مسیر سازنده و مثبت زندگی سرعت عمل، تجربه و دقت ما را افزایش دهد.

معرفی کتاب جادوی بزرگ

مثال بسیار معروف ترس برادر مرگ است؛ را عینا و کاملا موشکافانه در کتاب (جادوی بزرگ) به نویسندگی «الیزابت گیلبرت» مشاهده خواهیم کرد و می‌آموزیم که چگونه زندگی خود را با کنار گذاشتن و غلبه بر ترس‌‌ها، شیرینو موفقیت‌آمیز ادامه دهیم؛ و الیزابت سعی دارد که تجارب و سرگذشت زندگی خود را به صورت ایده‌هایی خلاقانه جهت پیروزی بر ترس‌ها به ما یاد بدهد.

می‌توان ترس را مانع رسیدن به بسیاری از اهداف، درجا زدن و حتی پس‌رفت در زندگی دانست؛ که نویسنده سعی دارد در پنج فصل مختلف این کتاب به روش‌های عملی قدرت رو به رویی، کنترل و حتی غلبه بر ترس‌های آگاه و پنهان را به ما بیاموزد؛ و به این ترتیب جسارت مقابله با موانع مختلفی که برای ما ترس را به همراه دارند پیدا می‌کنیم و در جهت کنار گذاشتن و شکست دادن آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

معرفی کتاب تئوری انتخاب

قدرت انتخاب از میان گزینه‌های مختلف آن هم به روشی صحیح که منفعت، موفقیت و تاثیرات مثبتی برای ما به همراه داشته باشد؛ دغدغه بزرگی‌ است که اغلب ما با آن مواجه می‌شویم؛ لذا کتاب (تئوری انتخاب) برجسته‌ترین اثر «ویلیام گلسر» با پرداختن به این موضوع در قالب بهترین راهکارها و نکات کلیدی، موفق شده تا در لیست معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های خود یاری و توسعه فردی قرار بگیرد و خواندن این کتاب حال هر فردی را خوب می‌کند.

تصمیم درست از میان شرایط مختلف و مهمی که دائما مسیر زندگی را به چالش می‌کشند؛ انتخاب بسیار حساسی است کهنتیجه آن می تواند پیروزی و یا شکست ما در برابر شرایط متفاوت را رقم بزند؛ در این کتاب قدرت انتخاب خود با دیدی بازتر و روشی آینده‌نگر را پیدا می‌کنیم و می‌آموزیم که برخی تصمیمات اگرچه بر خلاف میل باطنی ما باشند؛ اما در مسیر رسیدن به آینده‌ای سالم، سازنده و موفق‌تر ما را همراهی می‌کنند.

معرفی کتاب انجام دادن کارها

برنامه‌ریزی مناسب و اصولی شاید برای بسیاری از ما روش یا جمله کلیشه‌ای به نظر بیاید که با سبک زندگی بسیاری از افراد همخوانی لذت بخشی ندارد؛ لذا در کتاب (انجام دادن کارها) به نویسندگی «دیوید الن»خواهیم آموخت؛ که چگونه با داشتن برنامه‌ای واقع گرایانه و اصولی مسیر زندگی خود را به سبک افراد موفق پیش برده و الن هم مانند بسیاری دیگر از افراد برجسته و محقق در این زمینه، موفقیت و پیشرفت بدون برنامه ریزی را ممکن نمی‌داند.

روش تکنیکال و کاربردی این محقق که شیوه GTDرا مطرح می‌کند به ما یاد می‌دهد؛ که چگونه ابتدا ذهن خود را از پروژه‌ها و اهداف نیمه بازی که بیشتر مواقع ذهنمان را درگیر کرده و اختلال فکری به بار می‌آورند خالی کنیم؛ سپس برنامه زندگی را مطابق با سبک زندگی فردی،بدون تقلید از دیگران و بر اساس اولویت‌های خود از مهمترین اهداف تا گزینه‌های ساده‌تر برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

 معرفی کتاب غرقگی‌ یا تجربه اوج

از بهترین آثاری که در حوزه توسعه فردی می‌تواند راهنما و مشوق ما باشد؛ کتاب (غرقگی یا تجربه اوج) بهنویسندگی «مهای چیکستنمی»است؛ که ما را در تقویت اراده و متمرکز ساختن توجه به سمت خودسازی و خودیاری حمایت کردهو مطالعه این اثر معروف به ما کمک می‌کند که چگونه بیشتر قدردان لحظات شیرین زندگی خود باشیم و از کنار موقعیت‌های لذت‌بخش به سادگی عبور نکنیم.

روانشناسی مثبت‌گرایی هدف این کتاب، در جهت تجربه زندگی شادتر است و آموزه‌های چیکستنمی سبب تمرکز بیشتر برای انجام کارها است و خواهیم دید که تمرین و تکرار جهتتمرکز، علاوه‌بر غرقگی و تجربه اوج، بازدهی بیشتری برای ما به همراه دارد و به این ترتیب پس از بیست سال هنوز هم این کتاب در لیست پرفروش‌ترین آثار قرار دارد.

کلام آخر

توسعه فردی مسیری طولانی و  گاها دشوار است که نیازمند استمرار و تمرین مداوم بوده و نمی‌توانید بدون صبر و عجولانه توقع رسیدن به آنچه می‌خواهید را انتظار داشته باشید؛ توسعه فردی یک ویژگی ذاتی نیست بلکه مهارتی اکتسابی محسوب می‌شود؛ و لازمه رسیدن به سطح مطلوبی از رشد فردی و اجتماعی استفاده از ابزارها و ترفندهای مختلف این حوزه است.

با وجود راهکارهای مختلف در این زمینه، مطالعه کتب مرتبط بهترین و جامع‌ترین راهی است که برای عموم افراد مقدور بوده و بهره‌مندی از آثار فوق می‌تواند شما را در این مسیر به بهترین نحو ممکن یاری دهد؛ لذا دقت کنید که اگرچه در این زمینه کتاب‌های بسیار متنوعی وجود دارد؛ اما باید با علم و شناخت کافی، نمونه مناسب با نیاز و اهداف خود را انتخاب و مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا