ارزشمندترین ها

چه کتابهایی برای جنین بخوانیم؟

اگرچه رشد موجودی زنده در بدن آدمی که قرار است تکامل بیابد و به انسانی کامل تبدیل گردد؛ موضوعی شگرف بوده و دائماً علم پزشکی و ادراک انسان را به چالش می‌کشاند؛ اما این پدیده به صورت دو بخش مجزاانجام می‌شود؛که قسمت اصلی رشد و تکمیل جنین غیر ارادی بوده و طبق سیکل خودمختار طبیعت بدن جنین و مادر پیش می‌رود.

بخش ارادی و تاثیرگذار یعنی: شرایط روحی، سلامت فیزیکی، تغذیه و هر آنچه که تحت اختیار مادر بوده و می‌‌تواند به سلامت جسمی و روحی جنین کمک کند؛ بخش ارادی محسوب شده و تحت‌تاثیر سبک زندگی مادر، پدر و محیط اطراف در طی دوران بارداری است.

چه کتاب هایی برای جنین بخوانیم؟ این سوالی است که اغلب مادران می‌پرسند و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر برای حفظ سلامت، رشد و نمو طبیعی و مناسب جنین در بطن خود هستند؛ البته مطالعه برخی کتاب‌ها به طور مستقیم بر رشد مغز، آرامش و سلامت روانی جنین تاثیر بسزایی داشته و ارتباط عاطفی و کلامی بین مادر و جنین موضوعی ثابت شده است.

تحقیقات نشان داده‌اند که خواندن داستان، گوش دادن بهموسیقی، مطالعه کتاب‌های مناسب، صحبت کردن و… از بهترین شیوه‌های ارتباط بین مادر و جنین بوده و علاوه‌بر تقویتذهن، ایجاد آرامش، سلامت روانی، آشنایی جنین با مادر و دنیای پیرامون را به همراه خواهد داشت.

در کنار این قبل از کتاب‌های مهم و موثر در خصوص در ارتباط با جنین، گروه دیگری از کتاب‌های آموزشی با اطلاعات تخصصی، جامع و کلیدی نیز وجود دارند؛ که می‌توانند بهترین راهنما، مشاور، همراه وپل ارتباطی بین مجموعه اعمال رفتاری و ساختاری شما و تاثیر مستقیم آن‌ها بر سلامت جنین باشند.

معرفی کتاب راهنمای بارداری سالم

طی یک اقدام سازنده عده‌ای از کارشناسان متخصص و ماهر در حوزه زنان و زایمان تصمیم گرفتند؛ تا مجموعه‌ای ازاطلاعات، دانش و شواهد عینی و موثر در طی کردن موفق سیکل بارداری برای مادر و جنین را گردآوری کنند؛ که نتیجه آن خلق کتاب بسیار مفیدی به نام (راهنمای بارداری سالم) توسط «مایرا ویک» شد.

در این کتاب سعی شده است تا نکات جامع و راهنمایی‌های کاملی برای حفظ سلامت و آرامش مادر و جنین در طی بارداری گوشزد شود؛علاوه‌براین اهمیت پیچیدگی و دشواری‌هایی که در مسیر بارداری مادر و فرزند را درگیری می‌کنند نیز به خوبی ذکر شده است.

خواندن تجربیات دیگران به ویژه پزشکانی حاذق و با معلومات،می‌‌تواند راهنمایی برای مادران حتی پس از تولد نوزاد باشد؛ چرا که این کتاب هر مرحله از وضعیت مادر را همگام با مرحله رشد و وضعیت جنین بررسی و تحلیل نموده است.

معرفی کتاب مراقبت ‌‌های دوره‌ی بارداری

آمادگی و اقدام به موقع برای بارداری مهمترین نکته‌ای است که متاسفانه گاهی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و به تبع شرایط بارداری، تولد نوزاد و حتی پس از تولد رانیز با سختی‌های مواجه می‌کند؛ لذا کتاب (مراقبت‌های دوره‌ بارداری) به نویسندگی «میریام استوپارد» مانند یک نقشه راهنما برای والدین بخصوص مادر عمل کرده و نکات ساختاری و رفتاری مناسب برای اقدام، آغاز، طی کردن و به پایان رساندن موفق سیکل بارداری را آموزش می‌دهد.

قطعاً همگی می‌دانید که طی کردن دوره بارداری با سلامت فیزیکی، روانی و به دنیا آوردن فرزندی سالم از لحاظ جسمی و روحی مستلزم رعایت نکات ریز و درشتی است که مادر و حتی پدر باید طی دوران بارداری و دوره پیش از بارداری رعایت کنند.

بارداری و زایمان به خودی خود تنش‌های خاصی را برای مادر و خانواده به همراه خواهد داشت؛ اگر بخواهیم این دوران مثبت و آرامش بخش باشد؛ لازم است که مادر پدر و یا سایر اعضای خانواده زمینه و شرایط لازم برای به وجود آمدن عضو جدید را فراهم کنند و بهتر است به نیازهایفیزیکی،روحی، مالی و… مادر و جنین پیش از اقدام به بارداری فکر شود.

 

معرفی کتاب تغذیه دوران بارداری

احتمالاً همگی می‌دانید که تغذیه سالم و مقوی از کلیدی‌ترین نکات در رشد و نمو مناسب جنین همگام با دوره‌های تکامل و شکل‌گیری اعضا و قسمت‌های مختلف بدن است؛ لذا در کتاب جامع (تغذیه دوران بارداری) به نویسندگی «آماندا گرانت» هر آنچه در خصوص یک تغذیه مناسب لازم است را به خوبی خواهید آموخت.

تاثیر مستقیمی که تغذیه مادر بر سلامت جسمی، رشد مناسب، طی کردن کامل دوره تکامل، تقویت ذهن و حتی ظاهر و طبع بدن جنین دارد؛ سبب وجود لیستی از بایدها و نبایدها در مورد تغذیه مادر طی دوران بارداری است؛ که توجه به آن‌ها نتنها سلامت و رشد مناسب جنین را تضمین می‌کند؛ بلکه بر شرایط بارداری ووضعیت نرمال مادر نیز بسیار موثر است.

آگاهی مادر از نوع، میزان و چگونگی تغذیه مناسب همگام با مراحل رشد جنین، نکته بسیار مهمی است که هرقدر با آگاهی بیشتری انجام شود؛ نتیجه رشد فیزیکی و رفتاری جنین طی بارداری و پس از آن نیز موفقیت‌آمیز خواهد بود و شرایط جسمی و روحی مادر نیز طی بارداری و بعد از تولد نوزاد بهتر پیش می‌رود‌.

معرفی کتاب بارداری سالم

استرس و نگرانی‌های مادرانه جهت حفظ سلامت، رشد اصولی، زایمان راحت و حتی دوران پس از بارداری سبب می‌شود که زنان باردار باتنش‌های استرسی و فشارهای روحی متفاوتی روبه‌رو شوند؛ در کتاب (بارداری سالم) و نویسندگی «میریام استوپارد» سعی شده تا مادران را از تحولات فیزیکی، تغییرات هورمونی و هنجارهای روحی که ممکن است در مراحل مختلف بارداری پیش بیاید مطلع سازد.

بارداری فرآیندی طبیعی برای هر مادری بوده و سیکل خود را به طور نرمال طی خواهد کرد؛ مگر اینکه زنان باردار بدون آگاهی قبلی در شرایط نامساعد جسمیو روحی، یا عدم رعایت نکات مرتبط با سلامت خود و جنین آن را طی کنند؛ که در این صورت ممکن است مشکلاتی سلامت مادر و جنین را تهدید کنند.

میریام در این کتاب سعی دارد تا پیش از هر چیزی به حفظ آرامش و قدرت کنترل مادران برای طی کردن مراحل مختلف بارداری کمک کند؛ لذا تا جای ممکن نکات لازم در خصوص عادات فردی، فعالیت‌های ورزشی مناسب، تغذیه کامل و سالم، ممنوعه‌های بارداری و بسیاری دیگر از راهنمایی‌های مفید و کاربردی را آموزش دهد.

معرفی کتاب راهنمای پدران در دوران بارداری به زبان آدمیزاد

اگرچه تمام پروسه بارداری و فرزند آوری مرتبط با بانوان است؛ اما آقایان نیز به میزان زیادی در ایجاد زمینه مناسب و فراهم نمودن شرایط نرمال جهت طی کردن دوران بارداری با موفقیت و سلامت مادر و فرزند نقش دارند؛ کتاب (راهنمای پدران در دوران بارداری به زبان آدمیزاد) به نویسندگی «مسیو ام اف میلر»راهنمای مردانی است که در مواجهه با شگفتی خاصی همچون بارداری و پدر شدن، احساس ضعف،ناتوانی، عدم آگاهی، استرس و ترس از روبه‌رو شدن با شرایط را دارند.

همانطور که از اسم خلاقانه این کتاب پیدا است؛ نویسنده سعی نموده تا اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در قالب نکات سلیس و ساده بیان کند و به این طریق از حس‌های ضد و نقیض مردان بکاهد؛ و به آنها بیاموزد که بارداری همسر و رسیدن به جایگاه پدر امری طبیعی و خوشایند بوده و فقط کافی است با مهارت و اطلاعات کافی در نقش مکمل خود، شرایط را برای همسر و فرزندتان مساعد کنید‌.

در این کتاب همزیستی متفاوت با همسر باردار و یا مواجه شدن با هر زن باردار دیگری را در کمال خونسردی و رفتار مناسب آموزش می‌بینید؛ به این ترتیب می‌توانید در طی کردن موفقیت‌آمیز بارداری همراه، کمک رسان و روحیه دهنده به همسر خود باشید.

معرفی کتاب مغز کودک من (از بارداری تا یکسالگی)

داشتن کودکی با سلامت روحی، رشد عقلی کامل و سالم، همچنین هوش بالا و قدرت یادگیری سریع، آرزوی هر والدینیاست؛ که کتاب مغز کودک من (از بارداری تا یک سالگی) به نویسندگی «حامد اختیاری»سعی دارد تا نقش خطیر مادران در رشد‌ کامل، سالم و تقویت حافظه فرزنداز آغاز دوران جنینی را گوشزد کند.

مغز به عنوان ارگان اصلی کنترل عملکرد و سلامت تمامی اعضا و جوارح بدن، نقشه یک فرمانده را ایفا کرده و هرگونه اختلال و نقصی در شکل‌گیری و قدرت عملکرد مغز، می‌تواند سلامت و فعالیت هر یک از اعضای بدن را دچار ناهنجاری کند؛ به همین علت است که توجه به امور مرتبط با مغز جنین حساسیت خاصی در زمان بارداری مادران خواهد داشت.

وابستگی بی‌حد و حصر رشد و نموسالم جنین به مادر ایجابمی‌کند تا با آگاهی و اطلاعات کاملی مراحل مختلف بارداری را سپری کنید؛لذا در کتاب مغز کودک من، نکات لازم و مجموع عوامل مثبت و منفی تاثیرگذار بر رشد مغز جنین و سلامت عقلانی او را آموزش می‌بینید.

معرفی کتاب بارداری به زبان آدمیزاد

جالب است که هنوز هم پدیده بارداری برای مادران و پدران پر ازشگفتی،هیجان، استرس، عدم آگاهی، عدم آمادگی و رفتارهایی است که بارداری را مانند یک امر غیر طبیعی و عجیب و غریب جلوه می‌دهند؛ در کتاب (بارداری به زبان آدمیزاد) سعی می‌شود که این موضوع را برخلاف تصورات غیرعادی مادر و پدر، به طرز ساده‌ای بیان کند.

تحقیقات نشان داده‌اند که بیشتر استرس و رفتارهای غیر نرمال مادر و پدر در روبرویی با خبر بارداری و صاحب فرزند شدن؛ به علت عدم اطلاعات و شناخت کافی در خصوص چگونگی فرایند بارداری، مراقبت‌ها، چالش‌های فیزیکی و روحیمادر، چگونگی امکان طی کردن دوران بارداری با موفقیت و سلامت مادر و فرزند است.

اکثرمادران باردار، به ویژه در تجربه اول بارداری خود پر از سوالات و ابهاماتی هستند که گاهی حتی مهارت پرسیدن از دکتر متخصص خود و شفاف‌سازی آن را ندارند؛ لذا در این کتاب رمز و رازها، سوالات و نکات ریز و درشت بسیاری که ممکن است سوال هر زن بارداری باشد بیان شده.

سخن پایانی

تشکیل جنین و نوید وجود فرزندی در بطن مادر یک موهبت الهی است؛ که بیش از هر چیزی نیازمندتوجه، رسیدگی، مراقبت، از خود گذشتگی، صرف انرژی، صبر و تحمل مادر بوده و در کنار او حمایت، عشق و یاری رساندن پدرالزامی است.

مادر شدن حس خوشایند و تجربه بی‌مثالی است که می‌توانید طی کردن این دوران سخت،پرتنش، حساس و پراسترسرا با کسب اطلاعات، دانش و یادگیری مهارت‌های لازم،به دورانی خاطره‌انگیز و لذت‌بخش برای خود تبدیل کنید.

ممکن است تجربیات دیگران و راهنمایی‌های پزشک متخصص کمک شایانی به شما بکنند؛ اما کسب اطلاعات و مهارت‌های فردی در رسیدن به درک هرچه بهتر و بیشتر از چگونگی طی کردن دوران بارداری با سلامت و موفقیت را می‌توانید از طریق مطالعه کتاب‌های بسیار ارزشمند و کاربردی در خصوص بارداری و دوران پس از آن کسب نمایید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا