ارزشمندترین ها

کتاب خطبه غدیر | خرید کتابچه خطبه غدیر | خلاصه خطبه غدیر pdf

خرید کتابچه خطبه غدیر خلاصه pdf ترجمه کتاب شرحی بر دانلود صوتی با متن عربی شرح

عید غدیر یکی از مراسم مهم و مورد توجه در اسلام است که به مناسبت روزی به نام “روز غدیر خم” برگزار می‌شود. این مراسم مربوط به وقوع یک حادثه تاریخی در سال 10 هجری قمری است و با عرضه خطبه غدیر توسط پیامبر اسلام، محمد (ص) به مناسبت حجت الوداع برگزار می‌شود.

مناسبت روز غدیر خم به روایتی به این برمی‌گردد که در حجه الوداع، در سفر حجت الوداع از مکه به سوی مدینه، پیامبر اسلام در یک مکان به نام غدیر خم، حضور حضرت علی (ع) را به عنوان ولی و جانشین خود برای رهبری امت اسلامی اعلام کرد. این حادثه بزرگ و مهم، در حضور بیش از یک چندین هزار نفر از اصحاب و پیروان پیامبر اسلام رخ داد.

خطبه غدیر که در آن پیامبر اسلام حضور حضرت علی (ع) را به عنوان ولی خود برگزیده و ایشان را به جانشین خود برای رهبری امت اسلامی معرفی کرد، به عنوان یکی از مهم‌ترین خطبه‌های پیامبر اسلام شناخته می‌شود. در این خطبه، پیامبر به مردم حاضر در غدیر خم بیان کرد که هر کسی که من مولاي او هستم، علی نیز مولاي اوست و از این پس هر کسی که من را مولا دانسته است، باید علی را نیز مولا و رهبر خود بپذیرد.

مراسم عید غدیر به عنوان یکی از مراسم مهم شیعیان در سراسر جهان، به منظور یادآوری و بررسی این رویداد تاریخی برگزار می‌شود. در این مراسم، مسلمانان به خصوص شیعیان به سخنرانی‌ها و مداحی‌ها گوش می‌دهند، درباره خطبه غدیر و اهمیت آن صحبت می‌کنند و بر برکت ولایت امام علی (ع) تبادل نظر می‌کنند. همچنین، مردم در این روز عید، به یاد آوری و عرض تبریک و تهنیت به یکدیگر می‌پردازند و مراسمات دینی و اجتماعی مختلفی را برگزار می‌کنند.

عید غدیر و خطبه غدیر در جامعه اسلامی، به عنوان یک مناسبت مهم و بزرگ محسوب می‌شود و نقش مهمی در تقویت و ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی اسلامی دارد. این رویداد به موجب خطبه غدیر و انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان ولی و جانشین پیامبر اسلام، درک مفهوم ولایت و امامت در اسلام را تقویت می‌کند و تأکید می‌کند که توجه و اطاعت از ولی خداوند و ائمه اطهار، یکی از اساسی‌ترین واجبات دینی است.

معرفی برخی کتابهای در رابطه با عید غدیر و خطبه غدیر:

کتاب موعود غدیر

کتاب برکات غدیر

کتاب تنها راه رستگاری

کتاب گلبانگ آفرینش (خطبه غدیر)

کتاب غدیر خم از نگاه تاریخ

کتاب آسمان چهارم (رمانی درباره غدیر خم)

کتاب قهرمان غدیر

کتاب غدیر در مدائن

کتاب غدیر،کودک،سرگرمی (آشنایی کودکان با واقعه غدیر خم به شیوه ی مسابقه و سرگرمی)

کتاب گلبانگ آفرینش (خطبه غدیر)

کتاب گلبانگ آفرینش (خطبه غدیر)

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا