میزانسن
میزانسن میزانسن

فروش ویژه

کتاب میزانسن

معرفی کتاب میزانسن

(2)
کتاب میزانسن (کلوزآپ13)، اثر جان گیبز ، با ترجمه بصیر علاقه بند - مونا محمدیاری ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات شورآفرین ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 500 جلد، در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 120,000 26%

88,800

120,000 26% 88,800

محصولات مرتبط

(2)
قیمت قبل
(4)
فروش ویژه
(4)
1%
(4)
13%
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
1%

مشخصات محصول

نویسنده: جان گیبز ویرایش: -
مترجم: بصیر علاقه بند - مونا محمدیاری تعداد صفحات: 126
انتشارات: شورآفرین وزن: 110
شابک: 9786226657624 تیراژ: 500
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

«میزانسن» کتابی است نوشته‌ی جان گیبنز و چاپ نشر شورآفرین. «میزانسن» در نوشته‌های سینمایی، گاهی یک اصطلاح توصیفی ساده و سرراست است؛ اما در اصل یکی از مفاهیم پیچیده و در‌عین‌حال اساسی برای دستیابی به درکی عمیق از سینماست.

این کتاب با تعریفی انعطاف‌پذیر از این اصطلاح آغاز می‌شود؛ ولی فصول بعدی طوری طراحی شده‌اند که در پی جنبه‌های پیچیده‌تر این مفهوم باشند. در این مسیر -چنانکه نشانگر اهمیت میزانسن است- ما با طیف وسیعی از ایده‌ها مواجه خواهیم شد که به ساز‌و‌کار فیلم‌ها و روش‌هایی می‌پردازند که منتقدان برای درک آن‌ها به وجود آورده‌اند.

اندیشیدن و نوشتن درباره‌ی میزانسن، که دستمایه‌ی آن سبک بصری در سینماست، به بلوغ مطالعات سینمایی یاری رسانده اما امروزه بسیاری از کتاب‌های درسی از جمله آن‌هایی که هدفشان ارائه‌ی مقدمه‌ای بر این حوزه است، اهمیت میزانسن را ناچیز انگاشته‌اند. برخی نویسندگان تعاریف نارسا و حتی نادرستی از آن ارائه داده‌اند، درحالی‌که دیگران ظاهراً از تمامی دلالت‌های سبک بصری بی‌اطلاع‌اند؛ اما تعدادی نوشته‌ی عالی با آگاهی از اهمیت میزانسن و حساسیت به پیچیدگی‌های سبک فیلم وجود دارد که کتاب جان گیبز یکی از آن‌هاست.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

موقعیت دوربین دسترسی ما به کنش را هدایت می‌کند. چگونگی تجربه‌ی ما از مجموعه‌ی مشخصی از رویدادها عمیقاً تحت تأثیر ماهیت نما یا نماهایی است که برایمان نمایش داده می‌شود. برای نمونه‌ای فرضی، صحنه‌ای را در نظر بگیرید که دو نفر در حال پیاده‌روی کنار رودخانه با هم حرف می‌زنند. می‌شود این رویداد را از طرف دیگر رودخانه در لانگ شات، فیلم‌برداری کرد. این کار به معنای واقعی کلمه و احتمالاً به لحاظ عاطفی، بیننده را در فاصله‌ی معینی نگه می‌دارد. یا ممکن است فردی با حرکت تراک، همراه شخصیت‌ها از مقابل، تصویری صمیمی و یکسان از آن‌ها به تماشاگر ارائه دهد یا در همان حالت تراک، اندکی به یک سمت متمایل شود که نتیجتاً به‌نفع یکی از شخصیت‌ها از آب درمی‌آید، چون وقتی به بازیگر نزدیک می‌شویم با سهولت بیشتری حالات چهره‌اش را در می‌یابیم.

شاید فردی این سکانس را با یک سری از نماها فیلم‌برداری کند که به تناوب بین نمای شخصیتی که به بیرون قاب نگاه می‌کند و مجموعه‌ای از نماهای نقطه‌نظر او جابه‌جا شود. تراکینگ در قالب نمای نقطه‌نظر -در صورتی که بقیه‌ی چیزها به قوت خود باقی باشد- احتمالاً به منزله‌ی دعوت از مخاطب برای همدردی با شخصیت است.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

جان گیبز

جان گیبز

در حال حاضر مطلبی درباره جان گیبز نویسنده میزانسن در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

بصیر علاقه بند

در حال حاضر مطلبی درباره بصیر علاقه بند مترجم کتاب میزانسن در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

بصیر علاقه بند

مونا محمدیاری

در حال حاضر مطلبی درباره مونا محمدیاری مترجم کتاب میزانسن در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مونا محمدیاری

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید