جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره نویسنده

کورت ونه گات جونیور
کورت ونه گات جونیور
زاده‌ی یازدهمین روز نوامبر ۱۹۲۲ در ایندیانا پولیس. ترکیب طنز سیاه با درون‌مایه‌های علمی‌_تخیلی ویژگیِ غالب آثار ادبی کورت ونه‌گات است. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کورنل، در حرکتی عجیب در ارتش ثبت‌نام کرد و خیلی زود، راهی نبرد جنگ جهانی دوم در اروپا شد؛ اما چند زمانی از پوشیدن لباس ارتش و شرکت در جبهه‌های جنگ دوم بین‌الملل نگذشته بود که به‌دست قوای آلمان اسیر شد و در درسدن به زندان افتاد. بدشانسی‌های ونه‌گات به همین جا محدود نشد و پس از چندی و درحالی‌که او در درسدن زندانی بود، بمب‌افکن‌های قوای متفقین این شهر را بمباران کردند.

حمله به درسدن بیش از ۱۳۵ هزار کشته بر جای گذاشت و یکی از تراژیک‌ترین رخدادهای جنگ جهانی دوم شد. با پایان جنگ، ونه‌گات به کشورش بازگشت و در رشته‌ی مردم‌شناسی، در دانشگاه شیکاگو ایلینوی مشغول به تحصیل شد. با آنکه پایان‌نامه‌ی او در این دانشگاه مورد قبول واقع نشد و مردود شد، اما او پایان‌نامه‌اش را دستاوردی بزرگ می‌داند.

او سپس در شرکت جنرال‌الکتریک در بخش تبلیغات، مشغول به کار شد. شغلی که تا زمان انتشار اولین کتابش در سال ۱۹۵۱، یعنی «پیانوی خودنواز»، در آن مشغول بود و از آن به بعد، تمام وقت خود را وقف نویسندگی کرد.

زمان‌لرزه، پسری که از دخترها فراری بود، مرد بی‌وطن، گهواره گربه، جوجو رو نیگا و خدا حفظتان کند دکتر که‌وارکیان از جمله آثار ترجمه‌شده‌ی کورت ونه گات به زبان فارسی است.



لیست کتب کورت ونه گات جونیور