بهترین ها

معرفی کتابهایی که باید در تابستان بخوانیم

روزهای گرم، اما لذت‌بخش تابستانی نزدیک است و آیا برای پر‌‌ کردن اوقات فراغت خود برنامه‌ای دارید؟ قطعا شما هم برای ساعاتی از شبانه روز خود مطالعه کتاب را بهترین کار مفید و نوعی سرگرمی آرامش‌بخش می‌دانید.

اغلب افراد به مطالعه و خواندن کتاب‌هایی با موضوعات مختلف در حوزه‌های متفاوت علاقه‌مند هستند؛اما مسئله عدم زمان کافی برای مطالعه است که سبب می‌شود آمار سطح مطالعه مردم کاهش بیابد.

با این وجود مطالعه تغذیه روح است و هر فردی به لیستی از کتاب‌های خاص علاقه‌مندبوده و قصد دارد در یک زمان مناسب به مطالعه آنها بپردازد؛ لذاشما نیز با مطالعه کتاب در کنار آرامش و حس خوبی که دریافت می‌کنید؛می‌توانید اطلاعات خود را ارتقا داده و دیدگاه بهتر و افق روشن‌تری نسبت به مسائل مختلف پیدا کنید.

تنوع بیشماری که در حوزه کتاب وجود دارد ممکن است مخاطبان را با سردرگمی مواجه کند و آن‌ها در انتخاب کتاب‌هایی با موضوعات خاص دچار عدم آگاهی شوند؛ لذا در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین کتابهایی که باید در تابستان بخوانیم بپردازیم.

چرا می‌گوییم کتابهایی که باید در تابستان بخوانیم؟ زیرا سه ماههدومسال برای اغلب افراد با شرایط کاری،تحصیلی،دغدغه‌ها و مشاغل مختلف دارای زمان‌های استراحت و تعطیلات بیشتری بوده و چه بهتر که بخشی از اوقات فراغت خود را به مطالعه کتاب‌های محبوب و پرطرفدار اختصاص دهیم.

معرفی کتاب هری پاتر (Harry Potter)

کمتر شخص علاقه‌مند به مطالعه‌ای را می‌توان یافت که هری پاتر را نخوانده‌ باشد؛ یا آن را برای مطالعه در لیست اولویت‌های خود قرار ندهد؛ چرا که این کتاب پسرک جادوگریعنی: هری‌ پاتر (Harry Potter) شاهکار‌ نویسنده بزرگ »جی کی رولینگ» نتنها افراد اهل‌‌ کتاب، بلکه تمامی‌ مخاطبان را به سمت خود جذب می‌کند.

این اثر مجموعه‌ای از هفت کتاب است‌ که شما را غرق در ماجراهای شگفت انگیز خود می‌کند و گذر روزهای تابستانی را شیرین و جذاب خواهند کرد؛ به جرات می‌توان گفت با یک بار خواندن از آن سیر نمی‌شوید و قرار است تا همیشه در لیست بهترین تجربه‌های مطالعه شما باقی بماند‌.

در این کتاب تخیلی هری به همراه دوستانش در پی آموزش جادوهای مختلفی است؛ کهقصد داردبا کمک آن‌ها به قدرت برسد تا با «لرد ولدمورت» که جادوگری سیاه است و می‌خواهد تمامی قدرت را ازآن خود کرده و هر‌ مانعی را به نابودی بکشاند؛‌ مقابله کند و‌ او را شکست دهد.

 

معرفی کتاب هایدی دختر در دامنه کوه های آلپ

اکثر افراد با شنیدن این اسم نوستالژی یاد انیمیشن و برنامه کودک فوق‌العاده و بسیار محبوب هایدی و زندگی بکر او در دامنه کوه و دشت‌های سوئیسمی‌افتندو خاطرات بسیاری برایشان تداعی می‌شود؛ که برگرفته از داستان کم نظیر نگاشته شده در کتاب (هایدی دختری در دامنه رشته کوه‌های آلپ) به نویسندگی «یوهانا اشپیری» است.

داستان در خصوص دختری به اسم Heidi (هایدی) است که زندگی را در دامنه کوه‌های آلپ و کلبه‌ای دنج آغاز نموده و زیبایی خیره کننده دشت‌ها، دره‌های سرسبز، گل‌های رنگارنگ، درختان صنوبر و قله‌های سپید پوشیده از برف رشته کوه‌های آلپ زندگی بکری را برای او ساخته‌اند.

اما زندگی هایدی به زودی دستخوش تغییراتی می‌شود و مسیر پیش رو، او را از آرامش و زیبایی دشت‌های آلپ به سمت زندگی آپارتمانی در شهر سوق می‌دهد و دخترک را با چالش‌های زندگی روبرو‌ می‌سازند و شما نیز همراه هایدی در سفر زیبای این کتاب همراه خواهید شد.

 

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب (The Midnight library)

لذت تعطیلات تابستانی را می‌توان با مطالعه رمان کتابخانه نیمه‌ شب (The Midnight library) به قلم خلاق «مت هیگ» تکمیل کرد؛ این داستان به نوعی می‌تواند آرزوی هر یک از ما باشد؛ چرا که هر شخصی اتفاقات و لحظاتی را تجربه کرده، که دوست دارد به‌ گذشته‌‌ برگردد و با جبران برخی از آن‌ها مسیر آینده‌اش را تغییر دهد.

محبوبیت خاص این کتاب اسرار آمیز شاید به همین خاطر است که مخاطب را با مسیر زندگی، پستی‌ها و بلندی‌ها، اشتباهات، تصمیمات درست و غلط و… روبرو می‌کند و آرزوی بسیاری از افراد، یعنی دیدن آینده و مسیری که قرار است پیش بیاید را به تحریر می‌کشاند.

Matt داستان را با نقش نورا دختری پر از مشقت و رنج‌های زندگی به تصویر می‌کشاند؛ که زندگی او با تصمیمات اشتباهی سپری شده و با ورود به کتابخانه جادویی نیمه شب می‌تواند بفهمد که اگر در هر مسیری چه اقدام دیگری می‌داد؛ زندگی او چگونه رقم می‌خورد؟و شما در قالب این رمان نکات بسیاری برای زندگی بهتر خواهید آموخت.

 معرفی کتاب گاتسبی بزرگ (TheGreatGatsby)

یکی دیگر ازداستان‌های جذاب برای سپری کردن تابستان که هر خواننده‌ای را مجذوب می‌کند؛ داستان مرد ثروتمندی به نام گتسبی است و کتاب گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) به نویسندگی «اسکات فیتز جرالد» به عنوان یکی از بهترین آثار ادبیات آمریکا شناخته می‌شود.

این رمان شرح زندگی گتسبی و ثروت بسیار او است؛ که هیچکس نمی‌داند این ثروت از کجا آمده‌ و شایعاتی وجود دارد که گتسبی از خانواده‌ای فقیر بوده و اکنون چنین مرد ثروتمندی شده و دائما در حال برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌های با شکوه است.

در طول داستان خواهید خواند: که گتسبی به دختری با نام «دیزی» علاقه‌مند بوده و با وجود ازدواج دیزی هنوز هم عاشق او است؛ و تمام این تجملات و مهمانی‌های اعیانی فقط برای جلب توجه دیزی عشق قدیمی و همیشگی گتسبی انجام می‌شود.

معرفی کتاب سرگذشت ندیمه (Thehandmaids Tale)

افزایش هر روزه افراد مدافع حقوق برابر زن و مرد با افزایشطرفداران کتاب معروف سرگذشت ندیمه (The Handmaids Tale)اثری از نویسنده بسیار محبوب کانادایی «مارگارت اتوود» رابطه مستقیمی دارد و این کتاب فمینیستی موفق به  کسب عنوان برترین اثر تخیلی در سال ۲۰۱۹ شد.

موضوع کتاب روایتگر سرگذشت ندیمه‌ای به نام «آفرود» است که دست سرنوشت زندگی آرام با همسر و فرزندش را از او گرفته و اکنون ماهی یکبار همبستر فرمانده می‌شود؛ که صرفا برایش فرزندی به دنیا آورد و این سرنوشت ندیمه‌هایی است که مانند یک کالای بی ارزش تنها حق سکوت و زائیدن فرزند را دارند.

به تحریر کشیدن رفتارها و عقاید متعفن جنسیتی در شهری پرآشوب که زنان تنها بردگانی برای پخت و پز و فرزند آوری هستند؛ هر مخاطبی را به چالش درونی کشانده و این کتاب تبعیض‌های غیرانسانی و مخالف با حقوق یکسان زن و مرد را به شیوایی بیان می‌کند.

  • مارگارت در جلد دوم کتاب خود و پانزده سال بعد از سرگذشت ندیمه، مجددا جامعه تعصب زده و مرد سالار را به نقد کشانده و سوالات ذهن مخاطب در مورد سرگذشت دردناک و غم‌انگیز ندیمه و زنانی مثل او را روشن می‌سازد.

معرفی کتاب سفر به سرزمین میانی (Lord Of The Rings)

کسالت عصرهای تابستان را می‌توان با کتابی خارق‌العادهمانند: سفر به سرزمین میانیاز مجموع کتاب‌های (Lord Of The Rings) اثری برجسته از نویسنده معروف داستان‌های فانتزی یعنی«تالکین» سپری کرد؛و او به عنوان پدر حماسه‌های فانتزی توانست ارباب حلقه‌ها را چهارچوبی استاندارد برایچنین سبکی از نگارش ثبت کند.

بعد از ارباب حلقه‌ها باقی داستان‌های هیجان‌انگیز و فانتزی،الگویی برگرفته از اسطوره بزرگ تالکین شدند و سایر داستان نویسان بزرگ مانند: نویسنده اثر «بازی تاج و تخت» به سبک بی مثال تالکین در ارباب حلقه‌ها اقرار نموده‌اند.

این داستان سراسر از هیجان و شگفتی، ماجرای فرودو یک هابیت جوان را بیان می‌کندکهمامور آغاز سفری سخت و در هم شکستن حلقه شیطانی شده؛ این حلقه یک جادوی سیاه و اهریمنی است که قرن‌ها پیش ارباب تاریکی‌ها آن را ساخته و قدرتی شوم برای رسیدن به اهداف ظالمانه است.

معرفی کتاب رئیس جمهور گم شده (The President Is Missing)

نمی‌توان هیجان خاص مطالعه کتاب بسیار معروف رئیس جمهور گم شده (The President Is Missing) را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا نادیده گرفت؛ این کتاب حاصل فعالیت مشترک بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا و نویسنده بزرگ «جیمز پترسون» است که شما را درگیر یک‌ ماجراجویی لذت بخش و هیجان‌انگیز می‌کند.

این کتاب به بهترین نحو ممکن جاه طلبی را نشان می‌دهد و منتقدان این کتاب منحصربه‌فرد معتقد هستند؛ که اگرچه کلینتون نتوانست بسیاری از اهداف خود را انجام و اتمام دهد؛ اما تجربه هشت سال ریاست جمهوری او داستانی جنایی و جذاب را خلق کرد.

این کتاب خواندنی و ماجراجویی نیز مانند دیگر آثار درخشان پترسون توانسته است در لیست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز، سایت آمازون، وال استریت ژورنال، یو‌ اس ای تودی و ایندیا قرار بگیرد و بهتر است شما هم این فرصت طلایی را از دست ندهید.

معرفی کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Were The Crawdads Sing)

یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های آمریکایی طی سال 2019 و ۲۰۲۰ در نیویورک تایمز، کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Were The Crawdads Sing) به نویسندگی «دلیا اونز» است؛ که شما را به سفری فوق‌العاده در طبیعت خواهد برد و همذات‌پنداری با شخصیت قوی و بی‌نظیر داستان حس تحسین هر زنی را برمی‌انگیزد.

«کیا» زن قوی و آزموده داستان است؛ که از کودکی توسط خانواده ترد شده و در دل خطرات طبیعت به همراه پدر بد‌ اخلاقش زندگی کرده و به زنی قوی تبدیل شده است و به مخاطب یاد می‌دهد در هر شرایطی می‌توان یک زن مستقل و با شهامت بود.

او که در دامن طبیعت و به دور از زندگی سمی انسان‌های شهر نشین بزرگ شده؛ با اتهام به قتل مشکوک شخصی، مجبور به رویارویی با انسان‌ها و زندگی‌ پر از نیرنگ شهرنشینی و دفاع از بی‌گناهی خود می‌شود.

معرفی کتاب سالار مگس ها (Lord Of The Flies)

داستان بسیار محبوب و تامل برانگیز سالار یا ارباب مگس‌ها (Lord Of The Flies)اثری معروف از نویسنده انگلیسی «ویلیام گلدینگ» است؛ که به زبانی جذاب، مهیج، کودکانه، کنایه‌آمیز و نسبتا طنز، الزام وجود حاکمیتقوانین بر زندگی انسان را بیان می‌کند.

ماجرای این کتاب سقوط دانش آموزان یک مدرسه با هواپیما در جزیره‌ای دور افتاده است ‌و کودکان پس از مدتی تنش می‌فهمند که مجبورند بدون والدین و بزرگتران گلیم خود را از آب بکشند.

اما همه چیز به این خوبی پیش نمی‌رود؛ چرا که به زودی گروه افراد ناسازگار، زورگو، جاه‌طلب، نافرمان، قانون‌ گریز و… نظم حاکم را برهم زده، خود و دیگران را با سختی‌ها و مشکلات دوچندانی روبرو می‌سازند؛ و ما عدم سازش و همزیستی مسالمت‌آمیز را در جامعه کوچک این داستان حس می‌کنیم.

 

سخن پایانی

هر یک از آثار فوق به نحوی سعی دارند تا در کنار سپری کردن اوقاتی خوش در دل ماجراهای مهیج، درام، فانتزی، ماجراجویی و… نکته‌هایی را از سبک زندگی و جامعه واقعی گوشزد کنند.

دسترسی و تهیه این کتب از خواسته‌های قلبی هر اهل کتابی است؛ که البته چنین داستان‌هایی نتنها افراد علاقه‌مند به مطالعه، بلکه هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌کند.

این لیست تعداد محدودی است؛ از بهترین کتابهایی که باید تابستان بخوانیم و شما نیز می‌توانید مطابق با سبک سلیقه خود هر کتاب خاصی از هر حوزه دلخواهی را از ما بخواهید.

4.6/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا