دنیای کتاب

کتاب پرتقال شکری ترکی pdf 🔥 دانلود رایگان

«چه نهال پرتقال شکر زیبایی بود! ببین خار هم نداره. خیلی شخصیت داشت، از دور معلوم بود پرتقال قندی است.

اگر من جای تو بودم، هیچ چیز دیگری نمی‌خواستم.» اما من یک درخت بزرگ می خواستم. «خوب فکر کن، ززه. این هنوز یک نهال جوان است.

یک روز تبدیل به یک درخت بزرگ می شود. با شما رشد خواهد کرد. شما به خوبی با دو برادر کنار می آیید. شعبه اش را دیدی؟ اگرچه شاخه ای دانه دانه دارد، اما به نظر می رسد اسبی است که مخصوصاً برای سوار شدن شما آماده شده است.»

نارنجی شکر، یکی از آثار کلاسیک ادبیات برزیل، شاهکار خوزه مائورو د واسکونسلوس به حساب می آید. داستان زیزه از فقر، درد و امید که محدودیت‌های دنیای بزرگسالان را با تخیل خود به چالش می‌کشد، رگه‌های عمیقی از دوران کودکی نویسنده دارد.

ززه پنج ساله تقریباً همه چیز را به تنهایی یاد می گیرد: نه تنها تیله بزند و از ماشین آویزان کند، بلکه آهنگ های خواننده های خیابانی را نیز بخواند و بخواند. نزدیکترین معتمد او یک نهال پرتقال قندی به نام مینگوینیو است که به آنچه او می گوید گوش می دهد.

شما می توانید ماجراهای ززه، قهرمان پرتقال قندی را که بزرگ می شود، در رمان های این نویسنده “بیایید خورشید را بیدار کنیم” و “آتش دیوانه” تماشا کنید.

معرفی کتاب درخت زیبای من

«درخت زیبای من» نوشته‌ی ژوزه مائورو ده واسکونسلوس(۱۹۸۴-۱۹۲۰) نویسنده دورگه سرخپوست-پرتغالی است. زه‌زه (‌همان ژوزه که درگفتار شکسته شده) شخصیت اصلی داستان، کودکی است بسیار باهوش، احساساتی، خلاق، اما دردسرساز و خرابکار. زه‌زه که به خاطر شیطنت‌ها و خرابکاری‌هایش مرتب تنبیه می‌شود و کتک می‌خورد، اغلب به دنیای خیال پناه می‌برد و به کمک هوش بسیار و ذهن خلاقش دنیایی تخیلی پر از شادی وهیجان می‌سازد و آن را با دوستی خیالی یعنی درخت پرتقالی که به حرف‌هایش گوش می‌دهد، درمیان می‌گذارد. زه‌زه بخشی از دنیای کودکانه‌ای را بازنمایی می‌کند که چندان برای بزرگ‌ترها قابل درک نیست و اغلب برخورد اشتباه با این خطاهای کودکانه، باعث تجدید بدرفتاری‌ها یا سرخوردگی در کودک می‌شود. اما وقتی زه‌زه مورد توجه و محبت معلم مدرسه‌اش یا دوست پرتغالی‌ قرار می‌گیرد رفتاری کاملا متفاوت و تحسین برانگیز دارد. «درخت زیبای من» هرچند درباره سنین کودکی نوشته شده و مخاطب آن کودکان و نوجوانان هستند، اما برای بزرگسالان، به ویژه والدین، از آن رو جذاب است که آن‌ها را با دنیای تخیلات و نیازهای عاطفی کودکان بیش از پیش آشنا می‌کند.

این کتاب در ایران

کتاب «پرتقال شکری» یا «شکر پرتقالی» یا «پرتقال قندی» یا به نوعی «نارنجی شکر» در واقع عنوان ترکی همین رمان «درخت پرتقال زیبای من» است که در ترکیه چاپ شده است. اما نیاز نیست برای مطالعه ی این رمان پرفروش و جذاب، به دنبال نسخه های ترکی و ترجمه های عجیب و غریب آنلاین باشید؛ جالب است بدانید که در ایران هم مدتهاست که با عناوین «درخت پرتقال زیبای من» و «درخت زیبای من» با ترجمه های مختلف و از چند ناشر متفاوت منتشر شده است که می توانید آنها را در ایده بوک ببینید:

مشاهده: کتاب درخت زیبای من

4.2/5 - (20 امتیاز)

۶ دیدگاه

    1. من از ترکیه نسخه زبان ترکیش رو خریدم ولی برا دانلود پی دی اف هم باید یه مبلغی پرداخت کنید فک کنم

  1. سلام وقتتون بخیر من این کتاب ترجمه شده یا اینگلیسیشو از کجا میتونم بگیرم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنین .
    پرتقال شکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا