دنیای کتاب

کتاب می رویم تا خط امام بماند pdf 🔥 دانلود رایگان

معرفی کتاب می رویم تا خط امام بماند

کتاب حاضر، مشتمل بر شرح زندگی و مجموعه ای از دست نوشته های «شهید مهدی رجب بیگی» است. این کتاب، با هدف ارائه الگویی به مخاطبان جوان، نمایاندن سیر فکری و شخصیت «شهید رجب بیگی» و نشان دادن فضای مبارزه و افکار عمیق جوانان نخستین سال های پیروزی انقلاب اسلامی تدوین شده است. بخش اوّل کتاب، مشتمل بر زندگی نامه «شهید مهدی رجب بیگی» است. در بخش دوم، مجموعه ای از مقالات ادبی وی درج شده و در بخش بعدی، با نگاهی به برخی مطالب نهج البلاغه، دیدگاه های حضرت علی (ع) درباره فتنه تحلیل شده است. بخش چهارم، دربردارنده مقالات سیاسی است و در بخش پنجم، مجموعه ای از نگاشته های طنز و اشعار این شهید درج شده است. آخرین بخش کتاب نیز مشتمل بر تعدادی از عکس ها و اسناد مرتبط با شهید «رجب بیگی» است.

معرفی شهید مهدی رجب بیگی

شهید مهدی رجب بیگی در سال ۱۳۳۶ در شهر دامغان به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را همراه خانواده اش در تهران سپری کرد. زندگی در محله های فقیر نشین تهران، طعم فقر و محرومیت را از همان آغاز نوجوانی به وی چشاند.

شهید رجب بیگی در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و در رشته مهندسی راه و ساختمان به تحصیل مشغول شد. وی از همان اوائل ورود به دانشگاه، همراه با دیگر برادران مسلمان خود به فعالیتهای صنفی-سیاسی روی آورد. استعداد زیادش او را در درس نیز بسیار موفق ساخته بود. در اواخر سال اول از طرف دانشجویان به عضویت شورای دانشجویی دانشکده انتخاب شد و این مسئولیت را تا سال ۱۳۵۸ و آغاز انقلاب فرهنگی ادامه داد.

این دانشجوی مسلمان پیرو خط امام که با قلمش توانست تاثیر جدی در مبارزات سال های ابتدایی انقلاب داشته باشد، در ۵ مهر سال ۱۳۶۰زمانی که منافقین با اسلحه به مردم و پاسداران حمله‎ور شدند، شهید رجب بیگی برای مبارزه با آنها، با موتوری بدون نمره و با مجوزی که از سپاه دریافت کرده بود، اسلحه ای را از خانه برداشت و برای کمک به مردم و مبارزه با منافقان راهی خیابان ها شد که در درگیری ها با ۷ گلوله به شهادت رسید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا