جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره نویسنده

مارتین والزر
مارتین والزر
زاده‌ی بیست و چهارمین روز مارس ۱۹۲۷ در واسربورگ بودنزه در آلمان.

والزر تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه‌های رگنزبورگ و توبینگن در رشته‌های ادبیات، تاریخ و فلسفه به پایان رساند و در فاصله‌ی سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۷ با تلویزیون آلمان همکاری داشت. او در این سال‌ها در سمت کارگردان در تلویزیون کار می‌کرد و پس از آن به شکل اختصاصی وقت خود را صرف نوشتن کرد.

طبقه‌ی بورژوای آلمان در دوران پس از جنگ، موضوع و محور اصلی نوشته‌های اولیه‌ی والزر بود. «ازدواج‌های فیلیپس بورگ»، منتشرشده به سال ۱۹۵۷، از شاخص‌ترین آثار این دوره‌ی کاری اوست. نگاه والزر در این رمان، نگاهی نقادانه و اصلاح‌خواهانه است. شخصیت‌های این رمان، کاستی‌های اخلاقی جامعه‌ی آلمان در این سال‌ها را بازتاب می‌دهند. «اسب تک‌شاخ» و «سقوط» از جمله‌ی دیگر آثار این دوره‌ی پرونده‌ی ادبی اوست که حول همین تم‌ها نوشته شده است.

از شاخص‌ترین آثار دوره بعدی والزر، رمان «شرح یک عشق» است. او در این رمان هم به‌طرز هوشمندانه‌ای سرنوشت یک زن را با تاریخ جامعه‌ی آلمان پیوند می‌زند و موقعیت ادبی خود را پیش می‌برد.

اما بحث‌برانگیزترین رمان او، بدون شک رمان «مرگ یک منتقد» است که در آن آثار نویسندگانی همچون فردریش هولدرلین و فرانتس کافکا واکاوی و نقد می‌شود. همچنین طنز خاص موجود در سراسر اثر، آن را به رمانی خواندنی بدل کرده است.

والزر تاکنون بیشتر جوایز ادبی معتبر در آلمان را از آن خود کرده است که از آن جمله می‌توان به جایزه‌ی مهم گئورگ بوشنر اشاره کرد که در سال ۱۹۸۱، به این نویسنده تعلق گرفت.



لیست کتب مارتین والزر