بنر بالای صفحه
جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره نویسنده

پائولو توردی
پائولو توردی
پائولو توردی در عرصه‌ی مدیریت صنایع ایتالیا فعالیت می‌کند و دو فوق‌لیسانس در رشته‌های علوم انسانی از دانشگاه پیزا دارد. او نویسندگی را در سال ۱۹۹۵ با جستاری تحت عنوان «همه‌چیز از جیب من بیچاره، داستان پرونده‌ی نهاد دولتی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صنایع تولیدی» به همراه سیمونه بمپوراد آغاز کرد، که مقدمه‌ی آن را گویدو کالوی نوشته بود.

این کتابِ تحقیقی درباره‌ی ارتشاء در یکی از مؤسسات دولتی با استقبال فراوان روبه‌رو شد و بازتاب وسیعی در سطح مطبوعات پیدا کرد. وی در سال ۲۰۰۹، کتاب داستان‌های کوتاه با عنوان رؤیای لامِریکا را منتشر کرد. موضوع این کتاب سفری است در شهرستان‌های ایتالیای بعد از جنگ که فیلمی بر اساس آن به کارگردانی فلینی ساخته شد. هر داستان صحنه‌ای از زندگی محله و جمعی است که در زیر چشم خواننده جان می‌گیرد. رؤیای لامریکا، مقام دوم جایزه‌ی اروپایی هنرهای ادبی ویا فرانچیجنا و جایزه‌ی منتقدان شهر سالو را به دست آورده است.

در سال ۲۰۱۲، کتابِ «خدا تو را می‌بیند، استالین نه» از او به چاپ رسید. داستان‌های این کتاب نیز مربوط به سال‌های ۱۹۵۱-۱۹۴۷ در ایتالیای مرکزی است، با شخصیت‌هایی جالب توجه که نه کاملاً بد هستند و نه کاملاً خوب، هم فرصت‌طلب‌اند و هم دست‌ودلباز، هم حسودند و هم حامی.

پائولو توردی در سال ۲۰۱۵، کتاب عشق در دوران نفرت را نوشت. روزنامه‌ی سراسری «ایل سوله ۲۴ اوره» در شماره ۲۵ ژانویه ۲۰۱۵ در بخش ادبیات به معرفی این کتاب پرداخت و نوشت: «اگرچه داستان زاده‌ی تخیلات نویسنده است، بر دورانی تاریخی استوار است که او درباره‌ی آن به دقت مطالعه کرده است و شناخت عمیقی دارد.»

در سال ۲۰۱۷، رمان «لا کوارتینا دی استونسون» از وی منتشر شد. این کتاب داستانی پلیسی دارد و حول قتل یک رئیس بانک، رئیس باشگاه لایونز و معاون تیم فوتبال محلی دور می‌زند و شخصیت‌های درگیر ماجرا در ضمن آن ترسیم می‌شوند.

آن‌طور که از مجموعه کتاب‌های پائولو توردی برمی‌آید، تماماً از جنبه‌ی سیر و سیاحت در اطراف انسان‌ها در یک دوره‌ی تاریخی با نقاط ضعف و نقاط مثبت هریک از آنان است. او که به قول خودش با ابزار مدرن ارتباط جمعی مانند بلاگ‌نویسی، سایت اینترنتی، توئیتر و اینستاگرام میانه‌ی خوبی ندارد، به شکل روزانه تفسیر کوتاهی درباره‌ی وقایع و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی می‌نویسد و با پست الکترونیکی برای گروهی از دوستانش می‌فرستد و به‌نوعی به‌طور فعال در زندگی اجتماعی کشورش شرکت می‌کند.



لیست کتب پائولو توردی


(5)
25%
فروش ویژه