بهترین ها

کتاب فرمانده گندم خوار pdf 🔥 دانلود رایگان

عنوان کتاب: “فرمانده گندم خوار”

کتاب “فرمانده گندم خوار” اثری از نویسنده سیدسعید هاشمی می‌باشد و به توسط نشر مهرستان منتشر گردیده است. این اثر به‌عنوان یک رمان تاریخی جهت نوجوانان نوشته شده است.

شرح داستان

فرمانده گندم خوار” یک رمان تاریخی است که در چند فصل نگارش یافته است. داستان از دیدگاه یک راوی اول‌شخص روایت می‌شود که از روزی که در کنار ارتش خود در کوفه به میدان جنگ بیرون شهر اعزام می‌شود، آغاز می‌شود.

این کتاب به تجربیات و تحولات تاریخی در دوره‌هایی که اسلام با تاریخ ایران پیوند خورده، پرداخته است. شخصیت‌پردازی از فردیان مهم همچون یزید و عبید الله بن زیاد، همچنین وقایع گوناگون از جنگ‌ها و تغییرات سیاسی نیز در این رمان جای دارد.

نویسنده برای آفرینش این اثر تاریخی، از منابع متنوعی از جمله قرآن کریم، کتاب “الکامل فی التاریخ”، “اعیان الشیعة” و “الامامة و السیاسة” بهره‌برده است.

گروه مخاطبان

فرمانده گندم خوار” به‌ویژه به نوجوانان توصیه می‌شود، زیرا محتوای آن با تأکید بر جنبه‌های تاریخی و فرهنگی مختلف مناسب این گروه سنی قرار دارد.

نمونه‌ای از متن کتاب:
“با چشمانی خیره به ماه نگریستم، نیمی از آن به‌زیر لایه‌های ابری مخفی شده بود. تا سپیده‌دم، زمانی کمی از شب باقی مانده بود. تنها چند ساعت دور بود تا من به قلعه‌های محکم و شهر پایتخت برسم. وارد خیمه‌ام شدم، یک جرعه آب خوردم و احساس خستگی به من دست داد. اما خواب به چشمانم نیامد. امشب مجبور بودم بیدار بمانم. درحالی که جنگ به شکوه و وحشتناکی در حال پیشروی بود، اندیشه‌ام به خواب آلوده نمی‌شد.”

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا