تولستوی
تولستوی

فروش ویژه

کتاب تولستوی

معرفی کتاب تولستوی

(2)
کتاب تولستوی، اثر علی تاجدینی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سوره مهر ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 115,000 26%

85,100

115,000 26% 85,100
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

آثار ادبی ادبیات آسیایی و دیگر زبان ها

محصولات مرتبط

(2)
قیمت قبل
(2)
10%
قیمت قبل
(2)
25%
فروش ویژه
(5)
قیمت قبل
(2)
26%
فروش ویژه
(1)
29%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: علی تاجدینی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 636
انتشارات: سوره مهر وزن: 668
شابک: 9786000302290 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

شخصیت تولستوی در دوران کهن سالی بر اثر یک عمر جنگیدن با خصلت هایش تا حد زیادی تغییر کرده بود. اشتفان تسوایک به خوبی از این تغییر چهره و شخصیت یاد کرده است چهره این مرد مرشد سال خورده با وجود چین وچروک ها با نور جدیدی می درخشید و پوست بدن که قدری زرد شده بود به جای اینکه تولید نفرت یا ترحم کند برعکس مثل مرقّع های قدیمی که روی پوست نوشته می شد و در موزه ها هست جلب نظر می کرد و تحسین آمیز بود. دیگر تولستوی مثل گذشته زود به زود خشمگین نمی شد و تبسم کوچکی غالباً لب های او را می شکفت. حتی برادر تولستوی که در تمام عمر از اخلاق تند و طبع لجوج برادر خویش ناراضی بود اظهار حیرت می کرد و می گفت «چقدر برادرم آرام و ملایم شده است.» درواقع تولستوی مثل این بود که از مبارزه با نفس خسته شده است و می خواهد بیش از آن روح خود را آزار ندهد و استراحت کند. از همه چیز تولستوی آثار توکل و رضایت و رأفت نمایان می شد و روشنایی جدیدی از صدق و صفا در ناصیه او هنگام غروب آفتاب زندگی می درخشید قیافه ای که سابقاً به واسطه تیزی و درخشندگی چشم ها زننده جلوه می کرد مطلوب و محبوب شده بود. انگار طبیعت به مدت هشتاد سال زحمت کشیده و کار کرده بود تا بالاخره در آخر عمرْ تمام خوبی ها و مظاهر کمال نفسانی این مرد روی قیافه اش نقش بندد. امروز یگانه تصویری که از تولستوی در دست عموم باقی مانده همین قیافه آخرین روزهای زندگی اوست و این رخسار زیبا و محبوب است که نسل بعد از نسل در دنیا به یادگار می ماند و در ذهن مردم نقش می بندد. مرور زمان و افزایش سال ها معمولاً قیافه مردان شجاع و مبارز را پژمرده و شکسته و گاهی مسخ می کند اما در مورد تولستوی مرور زمان آن قیافه گرفته و زننده را باز و روشن و جذاب کرده بود. قاعده کلی این است که افکار و خیالات باطنی ما خیلی در ساختمان قیافه تأثیر دارد و اگر در اسکلت و استخوان بندی قیافه موثر نباشد در رنگ و حالت قیافه دارای تأثیر است. در آخرین سال های عمر تولستوی نیز افکار او که عبارت بود از توکل و محبت و عشق به همنوع و صبر و شکیبایی و فروتنی خطوط قیافه و وضع کلی سیمای او را آیینه خیالات باطنی او کرده بود و هر چه تولستوی در دل داشت روی این آیینه منعکس می شد. این مرد شجاع در این دوره از عمر جز آرامش و صلح و صفا چیزی در سر نداشت و چیزی نمی خواست.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

علی تاجدینی

علی تاجدینی

در حال حاضر مطلبی درباره علی تاجدینی نویسنده تولستوی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید