IdeBook.ir
جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

محمدرضا پورمحمد

محمدرضا پورمحمد

محمدرضا پورمحمد تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش مشهد مقدس به اتمام رسانده و در سال 1347 به استخدام شرکت نفت درآمد. از همان سال به ادبیات و داستان و رمان علاقه‌مند بود و با جدیت به مطالعه آثار نویسندگان بزرگ و معاصر پرداخت در این راستا چند مقاله در روزنامه‌های خراسان و اطلاعات نوشت اما به علت انتقال به نقاط بدآب‌وهوا و مشغله‌های کاری نوشتن را رها کرد.
در سال 1365 دوباره به نوشتن روی آورده و زمانی نگذشت که داستان‌هایش صفحات ادبی چند روزنامه و مجله کشور را پر کرد.
سال 1368 نقطه عطفی در زندگی او بود. در این سال پنجره‌ای به دنیای لطیف آینده‌سازان گشوده و در این رهگذر هفت سال به‌طور مستمر با مجله شاهد کودک و نوجوان همکاری کرد.
بیشتر کار او با مطبوعات بوده است بااین‌همه پانزده کتاب برای نوجوانان به رشته تحریر درآورده که دو کتاب «ترک تحصیل» انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتاب «ماهی پلو» انتشارات مهرداد در سال 1373 از طرف مجله سروش نوجوان جزو کتاب‌های منتخب سال برای نوجوانان برگزیده گردید.
او تاکنون با مجلات شاهد، شاهد کودک و نوجوان، نگهبان کودک نوجوان، نهال انقلاب، رشد نوجوان، آفتاب‌مهتاب، پیک نفت، روزنامه اطلاعات، جوانان امروز، اطلاعات هفتگی، گاهنامه 6 و 8 حوزه هنری روزنامه زندگی نو و کیهان بچه‌ها همکاری داشته است.
از زبان نویسنده:
بزرگی گفته است هیچ لذتی بهتر از لذت مطالعه نیست. آینده‌سازان عزیز چنانچه بخواهند نویسنده شوند باید تکنیک و روش داستان نویسی را بیاموزند. آثار نویسندگان بزرگ و معاصر را مطالعه کنند. زیاد بنویسند تا جوانان سربلندی برای خانواده و جامعه شوند ...
ان شاء الله


لیست کتب محمدرضا پورمحمد


نان و پنیر و سبزی
1%