جهت اطلاع از کتاب های جدید این مترجم روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره مترجم

علی رسولی
علی رسولی
علی رسولی، متولد 18 بهمن 1368، مترجم و نویسندۀ ایرانی است.
او لیسانس ادبیات را از دانشگاه شهید بهشتی اخذ نمود و در ادامه در درشتۀ فلسفۀ علوم اجتماعی از دانشگاه تهران فارغ¬التحصیل شد.
او نویسندۀ مقالۀ جهانِ نارخداد (واکاوی تکوین جهان نارخداد از منظر فلسفۀ هایدگر) است و تاکنون دو کتاب با عنوان-های کایروس (کایروس و کرونوس در آثار هایدگر) و متافیزیک سیاست است (هایدگر، ژیژک و انقلاب)، به ترجمۀ او منتشر شده¬اند.
او با انتشار این آثار سعی کرده است در ایران خوانشی متفاوت با گرایش فردیدی از هایدگر ارائه دهد و هایدگر را نه یک زیباگرای روستایی، بلکه متفکری با رویکرد سیاسیِ رادیکال معرفی کند. کتاب¬های ترجمه¬شده توسط علی رسولی به¬نوعی دنباله¬ای هستند از مقالۀ جهانِ نارخداد که او آن را در سال 1396 در نشریۀ فلسفۀ دانشگاه تهران به¬چاپ رساند.
ایدۀ اصلی علی رسولی در مقالۀ جهانِ نارخداد این است که مهم¬ترین اُبژۀ نظام لیبرال – سرمایه¬داری کالا است و زمان کالایِ مدرن هم زمانِ حالی است که گذشته و آینده ندارد.
رسولی معتقد است به¬همین دلیل تعریف ارسطویی از زمان که زمان را « اکنون¬هایی جدا از گذشته و آینده» می¬داند، در مدرنتیه به اوج رسیده است، و از همین رو انسان مدرن دیگر در چارچوبِ زمانی¬ای که از تمامیت برخوردار است و دارای پیوستاری از گذشته، حال و آینده است زندگی نمی¬کند، به عبارت دیگر علی رسولی متعقد است در نظام سرمایه¬داری انسان همچون یک کالای مدرن بدون هیچ گذشته و آینده¬ای در زمان حال معلق است و به¬همین خاطر بیشتر از هر زمان دیگری احساسِ پوچی می¬کند، چراکه ساختارهای سیاسی و اقتصادی می¬توانند این انسانِ کالا¬نما را مثل یک کالا دست¬کاری کنند و به آن شکل دلخواه خودشان را بدهند.
مطالعات تخصصی علی رسولی در باب مقولۀ زمان و جامعه¬شناسیِ تاریخی است و در حال حاضر مشغول ترجمۀ مجموعه¬ای ده جلدی با عنوان «زمان¬اندیشی» است، این مجموعه به-تدریج در حوزه¬های گوناگونِ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فلسفی و ادبی با همکاری انتشارات هزارۀ سوم اندیشه به¬چاپ خواهد رسید.



لیست کتب علی رسولی


(5)
1%
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه