جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره نویسنده

لیزا هالیدی
لیزا هالیدی
لیزا هالیدی، متولد ۱۲ ژوئیه ۱۹۷۶، نویسنده و رمان‌نویس امریکایی است. او را بیشتر به خاطر نگارش رمان «ناجور» می‌شناسند که برای آن جایزه‌ی وایتینگ را در سال ۲۰۱۷ دریافت کرده است.

هالیدی در مدفیلد ماساچوست، در خانواده‌ای از طبقه‌ی کارگر به دنیا آمد و بزرگ شد. اجداد او اهل کامپانیا واقع در ایتالیا بودند. پدرش مکانیک و تعمیرکار بود و مادرش خیاطی می‌کرد. در سال ۱۹۸۱، زمانی که ۵ ساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند. از این پس، او و خواهرش با مادرش زندگی می‌کردند. وضعیت درسی هالیدی عالی بود و در مدرسه همیشه نمرات عالی کسب می‌کرد؛ سرانجام نیز به دانشگاه هاروارد راه یافت و نخستین فرد خانواده‌اش شد که تحصیلات خود را تا مقاطع تحصیلات دانشگاهی ادامه داد. او درحالی‌که در هاروارد تاریخ هنر می‌خواند، در کمبریج، ماساچوست و سامرویل زندگی می‌کرد.

پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۹۸، به منهتن نقل‌ مکان کرد و دستیار کارگزار ادبی در آژانس ویلی شد. البته بعدها سِمَت شغلی‌اش ارتقا یافت. بیش از یک دهه زندگی ادبی هالیدی در آنجا سپری شد. در همین آژانس بود که این نویسنده با فیلیپ راث آشنا شد و این آغاز یک رابطه‌ی حسی بود. در سال ۲۰۰۶، آژانس را ترک کرد و شروع به تمرکز بر روی داستان‌های خود نمود. در این زمان، این نویسنده برای تأمین مالی خودش، مستقلاً به ویراستاری و همچنین نویسندگیِ پشت پرده می‌پرداخت. در سال ۲۰۰۹، با ویراستار و مترجم انگلیسی، تئو ازدواج کرد که با او در همان آژانس ادبی کار کرده بود. در سال ۲۰۱۱، به همراه همسرش به میلان نقل‌ مکان کرد و در سال ۲۰۱۷ صاحب یک دختر شد.



لیست کتب لیزا هالیدی


(2)
25%
فروش ویژه