IdeBook.ir
جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

المر لئونارد

المر لئونارد

المر لئونارد، متولد یازدهم اکتبر ۱۹۲۵ در نیواورلئان لوییزیانا، در کودکی و نوجوانی به‌شدت تحت تأثیر ماجراهای زوج جنایتکار معروف امریکایی، بانی و کلاید قرار گرفت. او در اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰ پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ی زبان انگلیسی و فلسفه از دانشگاه دیترویت در یکی از مجلات مشغول به کار شد. دهه‌ی ۱۹۵۰ و اوایل دهه‌ی ۶۰ دورانی بود که لئونارد با خلق بیش از سی داستان کوتاه و چندین رمان نام خود را در ادبیات وسترن جاودان کرد.

تا سال ۲۰۰۹، از المر لئونارد بیش از چهل رمان و مجموعه داستان کوتاه چاپ شده است و بیش از یک‌سوم از آثار او تاکنون به‌صورت فیلم یا مجموعه‌ی تلویزیونی درآمده‌اند. از جمله معروف‌ترین و پرفروش‌ترین آثار لئونارد می‌توان به این آثار اشاره کرد: پسر پرشور (۲۰۰۵)، آقای پارادایز (۲۰۰۴)، تیشومینگو بلوز (۲۰۰۲)، خونسرد باش (۱۹۹۹)، کوتوله را دستگیر کن (۱۹۹۰) و رام پانچ (۱۹۹۲).

منتقدان نقطه‌ی قوت آثار لئونارد را رئالیسم بی‌نظیر او می‌دانند. نکته‌ی بارز دیگر آثار لئونارد ثبت همینگوی‌گونه‌ی مکالمات بین شخصیت‌هاست که خود نویسنده نیز در یکی از مصاحبه‌هایش تأیید می‌کند که در نگارش محاورات از ابتدا با تقلید از سبک همینگوی سعی در پرورش سبک خود داشته است. جدای از این مسائل، نکته‌ی هم ساختار پیرنگ داستان‌های لئونارد است. در نگاه اول به نظر می‌رسد داستان‌های لئونارد کاملاً منطبق بر نمودار هرم فرایتگ شکل گرفته‌اند و به شکلی مشابه از قانون شروع، اوج و پایان پیروی می‌کنند؛ اما داستان‌هایی همچون چکمه‌هایی سواره‌نظام گرایش نویسنده به ادبیات رئالیستی و پایانی برخلاف تصور خواننده‌ی عام را نشان می‌دهند.

المر لئونارد تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی استاد بزرگ ادگار (۱۹۹۲) از جشنواره‌ی نویسندگان جنایی‌نویس امریکا و جایزه‌ی نویسندگان لوییزیانا (۲۰۰۶) شده است. در سیزدهمین کنفرانس سالانه‌ی اف. اسکات فیتز جرالد (۲۰۰۸) نیز لئونارد موفق به دریافت جایزه‌ی اسکات فیتز جرالد شد.


لیست کتب المر لئونارد


قطار سه و ده دقیقه یوما
23%
فروش ویژه