جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره نویسنده

واسلاو هاول
واسلاو هاول
زاده پنجمین روز اکتبر ۱۹۳۶ در پراگ. هاول در اصل، سیاستمدار بود. او پس از فروپاشی چکسلواکی سابق و تشکیل کشور مستقل جمهوری چک، به عنوان اولین رئیس‌جمهور جمهوری چک منصوب شد، جایگاهی که تا فوریه‌ ۲۰۰۳، در آن مقام باقی ماند. او را می‌توان از جمله سیاستمدارانی دانست که نویسنده و نمایشنامه‌نویس هم بود، اتفاقی که در میان سیاستمداران جهان، نادر و استثناست.

هاول از همان سال‌های کودکی، تحت تأثیر فضای غالب خانوادگی، به‌گونه‌ای متفاوت رشد کرد. خانواده‌ای که روشنفکر، دگراندیش و فرهنگی بود. او در دوران رژیم کمونیستی، تحت آزارهای ‌بسیاری قرار گرفت! به‌گونه‌ای که حتی حق تحصیل در مقطع دبیرستان به شکل عادی از او سلب شد و هاول مجبور شد تا از طریق سیستم شبانه، تحصیلات خود را در آن مقطع به پایان رساند.

هاول به‌دلیل پیشینه ذهنی و فرهنگی خود، همواره شیفته‌ی علوم اجتماعی و فرهنگی بود. در طی یک‌بازه زمانی دو ساله، از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۵۹، در پشت صحنه تئاتر در پراگ کار کرد و در همین زمان، به شکل مکاتبه‌ای تحصیل در رشته دراما را در دانشکده هنر پراگ آغاز کرد. بعدها او به بازیگری نیز متمایل شد و روی صحنه تئاترهای پراگ بازی هم کرد.

سال‌های پس از ۱۹۶۸، یعنی زمانه‌ای که به بهار پراگ مشهور است، سبب شد که واسلاو هاول متمرکزتر جذب سیاست شود، که این رخداد مسیر زندگی او را تغییر داد.

نویسندگی و نمایشنامه‌نویسی فعالیت‌هایی بود که به موازات کار سیاسی، هاول با آن‌ها درگیر بود و این سبب خلق تعدادی از بهترین نمایشنامه‌ها و آثار منطقه‌ اروپای شرقی شده است.



لیست کتب واسلاو هاول


(2)
25%
فروش ویژه
(2)
15%
فروش ویژه
(2)
24%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(1)
27%
فروش ویژه