جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره نویسنده

یوگنی یفتوشنکو
یوگنی یفتوشنکو
زاده‌ی ۱۸ ژوئیه ۱۹۳۲ در شهر زیما در شوروی سابق. از حدود ۱۶ سالگی بود که شروع به سرودن شعر کرد و در اوج جوانی و در دوران حاکمیت خروشچف بود که نامش در میان مجامع ادبی و دوستداران شعر شناخته شد. در گام‌های اول با تأثیرپذیری از مایاکوفسکی اشعارش را می‌سرود؛ اما قدم‌به‌قدم لحن مخصوص به خود و سبک شخصی‌اش را پیدا کرد. تحصیلات آکادمیک یفتوشنکو در رشته‌ی ادبیات و در انستیتو گورکی به انجام رسید.

یفتوشنکو در عرصه‌های هنر و سیاست نیز تجربه‌اندوزی کرده است. او در زمینه کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی به فعالیت‌های هنری پرداخته و برای چند سالی نیز نماینده پارلمان بوده است.

اشعار یفتوشنکو را می‌توان اشعاری محبوب خاص و عام دانست. اشعار او را از یک سو مخاطبان ارج نهاده‌اند و از سوی دیگر در بخش جوایز ادبی، جوایز گوناگونی را از آن خود کرده‌اند؛ جوایزی همچون جایزه والت ویتمن در امریکا، جایزه آنونزیو در ایتالیا و جایزه فدراسیون روسیه.

از ویژگی‌های بارز و شاخص شعر یفتوشنکو، بی‌پروایی زبانی در نقد یک جامعه و سیستم بسته در شوروی سابق است. سیستم مبتنی بر کاغذبازی و ابتذال عجیب خرده‌بورژوازی در شوروی، پایه‌های مورد نقد او در آثارش هستند.



لیست کتب یوگنی یفتوشنکو


(4)
26%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه