جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره نویسنده

الن بنت
الن بنت
اَلن بِنِت، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر انگلیسی، در سال ۱۹۳۴ در شهر لیدز در یورکشِر متولد شد. او ابتدا در اکستر کالج دانشگاه آکسفورد در رشته‌ی تاریخ تحصیل کرد و پس از گرفتن مدرکش برای مدت کوتاهی در مگدالن کالج، در دانشگاه آکسفورد، تاریخ قرون وسطا تدریس کرد. هم‌زمان با کار در آکسفورد با تعدادی از هنرپیشه‌هایی که در آینده بسیار معروف شدند نمایش‌های کمدی اجرا کرد. موفقیت او در نمایش کمدی «پس از فرینج» در فستیوال فرینج ادینبرو در سال ۱۹۶۰ باعث شد دنیای آکادمیک را کنار بگذارد و تمام‌وقت به کار نویسندگی و بازیگری مشغول شود. او این نمایش را با همکاری پیتر کوک، جاناتان میلر و دادلی مور به روی صحنه برد و سالن‌های مملو از تماشاچی در ادینبرو و پس از آن در لندن و نیویورک بلافاصله او را به شهرت رساند.

بنت در سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود تعداد زیادی نمایشنامه، رمان، داستان کوتاه، فیلم، سریال تلویزیونی و برنامه‌ی رادیویی نوشت. از معروف‌ترین آثار او «جنون جورج سوم» و اقتباس سینمایی آن با عنوان «جنون شاه جورج»، نمایشنامه‌ی «پسران تاریخ» و رمان کوتاه «خواننده‌ی غیرمتعارف» است. او برای آثارش جایزه‌های معتبری گرفت، از جمله جایزه‌ی لارنس الیویه، جایزه‌ی کتاب بریتانیا، جایزه‌ی بفتا، جایزه‌ی تونی، جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدان فیلم نیویورک، جایزه‌ی ویژه‌ی انجمن تئاتر لندن و جوایز متعدد دیگر. او همچنین در سال ۱۹۹۴، برای نگارش فیلمنامه‌ی «جنون شاه جورج» نامزد جایزه‌ی اسکار شد.

الن بنت در آثارش با زبانی طنزآمیز و درعین‌حال تلخ بر نظام طبقاتی بریتانیا، قواعد اخلاقی و اختلاف فرهنگی بین شمال و جنوب انگلستان متمرکز می‌شود و آداب و رسوم و عرف جامعه‌ی خود را در قالب ژانرهای متفاوت تحلیل می‌کند. مهارت اصلی او ترجمه کردن زندگی شخصیت‌هایش به نمایشنامه‌ها و داستان‌های تراژی‌کمیک است.



لیست کتب الن بنت


(2)
قیمت قبل
(2)
25%
فروش ویژه