بنر بالای صفحه

درباره نویسنده

آرتور میلر
آرتور میلر
زادۀ هفدهمین روز اکتبر ۱۹۱۵ در نیویورک. نگارش نمایشنامه‌هایی مهم در طول بیش از شصت سال فعالیت ادبی، میلر را در گروه فوق‌ ستاره‌های ادبیات نمایشی قرار داده است. ازدواج جنجالی و البته کوتاه مدت آرتور میلر با مرلین مونرو، از نکات قابل تأمل زندگی اوست. می‌توان مرگ فروشندۀ میلر را شاهکاری برای تمام دوران‌ها دانست. نمایشنامه‌ای که بارها در نقاط گوناگون جهان روی صحنه رفته و به اجرا درآمده است.

میلر دو رمان هم به نگارش درآورده است: کانون (۱۹۴۵) و ناجورها (۱۹۶۰) که از آخرین رمانش، در همان سال انتشار، فیلمی ساخته شد. میلر دو بار برندۀ جایزۀ منتقدان تئاتر نیویورک شد و در ۱۹۴۹ به خاطر مرگ فروشنده، جایزۀ پولیتزر را به وی دادند. اگرچه مرگ فروشنده در ظرف شش هفته از بهار ۱۹۴۸ نوشته شد، ده سال ذهن میلر را به خود مشغول کرده بود. این نمایشنامه ۷۴۲ بار در تئاترهای برادوی به صحنه آمد و به همین سبب در زمرۀ ۵۰ نمایش برجسته درآمد. براساس این نمایشنامه نیز فیلمی ساخته شده است.

تمام پسران من، شکست‌پذیر، خاطره‌ای از دو دوشنبه، نگاهی از پل، بعد از سقوط، سرود رستاخیز، حادثه در ویشی و قیمت عناوین تعدادی از نمایش‌نامه‌های آرتور میلر در دوران فعالیت‌های ادبی اوست.



جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

لیست کتب آرتور میلر


(4)
16%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
10%
(2)
21%
فروش ویژه
(5)
22%
فروش ویژه
(1)
12%
فروش ویژه